آخرین اخبار
کد مطلب: 81200
چرا هاشمي، خاتمي و احمدي نژاد به نمايشگاه مطبوعات نرفتند؟
تاریخ انتشار : 1393/08/24 14:43:26
نمایش : 1588
سوالي که هر روز در نمايشگاه مطبوعات مطرح مي شد اين بود که آيا روساي جمهور سابق کشورمان از نمايشگاه مطبوعات بازديد خواهند داشت ياخير. حتي برخي تا ساعت هاي پاياني فعاليت نمايشگاه منتظر حضور احمدي نژاد، خاتمي و يا هاشمي رفسنجاني بودند اما هيچ يک از روساي جمهور کشورمان در دولت هاي پنجم تا دهم در اين نمايشگاه حاضر نشدند.

به گزارشسلام لردگان، بيستمين دوره نمايشگاه مطبوعات، خبرگزاري ها و رسانه ها با تمام فراز و فرودهايي که داشت، بعد از يکسال تاخير برگزار شد و بسياري از شخصيت هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي با حضور در اين نمايشگاه، از آخرين وضعيت مطبوعات و رسانه ها مطلع شدند.

 

در اين بين هرچند که تبليغات مناسبي براي برپايي اين نمايشگاه صورت نگرفته بود اما با توجه به عدم برگزاري نمايشگاه در آغاز به کار دولت يازدهم در سال 92، استقبال نسبتا خوبي از سوي بازديدکنندگان صورت گرفته بود. اين در حالي است که نقاط ضعف اين نمايشگاه بر نقاط قوت برتري خاصي داشت و بزرگترين مشکل موجود در تشکيلات نمايشگاه، وضعيت بغرنج اينترت بود.

 

در اين بين اما سوالي که هر روز در نمايشگاه مطبوعات مطرح مي شد اين بود که آيا روساي جمهور سابق کشورمان از نمايشگاه مطبوعات بازديد خواهند داشت ياخير. حتي برخي تا ساعت هاي پاياني فعاليت نمايشگاه منتظر حضور احمدي نژاد، خاتمي و يا هاشمي رفسنجاني بودند اما هيچ يک از روساي جمهور کشورمان در دولت هاي پنجم تا دهم در اين نمايشگاه حاضر نشدند.

 

درباره حضور هاشمي رفسنجاني هر چند درخواست هاي زيادي از سوي اطرافيان وي انجام شد، اما هاشمي پاسخي منفي به تمام اين درخواست ها داشت و از حضور در نمايشگاه مطبوعات خودداري کرد. حتي تلاش هايي براي حضور رئيس دولت هاي پنجم و ششم در مراسم اختتاميه نمايشگاه مطبوعات انجام گرفت اما گويا هاشمي فضاي حاکم بر نمايشگاه را به سود خود ندانسته و همين امر موجب شده تا وي از حضور در بيستمين دوره نمايشگاه مطبوعات خودداري کند.

 

از سوي ديگر برخي از فعالان فتنه همراه با اصلاح طلبان تلاش کردند تا محمد خاتمي را متقاعد سازند که در بيستمين دوره نمايشگاه مطبوعات شرکت کند. حتي در جلسات متعدد اصلاح طلبان نيز برنامه ريزي هاي مختلفي براي حضور خاتمي صورت گرفت و در چندين مرحله از وي دعوت شد تا در اين نمايشگاه حضور يابد. اما پيغام و پسغام هاي ارسالي براي رئيس دولت هاي هفتم و هشتم نيز نتيجه بخش نبود. در اين بين از اردوگاه اصلاح طلبان خبر مي رسد که خاتمي فضاي سنگين نمايشگاه را علت اصلي عدم حضورش دانسته است و اعلام کرده که در صورت حضور در نمايشگاه احتمال برخوردهاي نامناسب وجود دارد و به همين دليل از بازديد نمايشگاه مطبوعات خودداري کرد.

 

يکي ديگر از چهره هاي شاخصي که همه انتظار حضورش در نمايشگاه مطبوعات را داشتند، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور سابق کشورمان بود. رسانه هاي حامي احمدي نژاد از مدت ها قبل براي حضور احمدي نژاد در اين نمايشگاه، فعاليت خود را آغاز کرده بودند. رسانه هاي جريان انحرافي نيز منتظر بودند تا از فرصت حضور احمدي نژاد در نمايشگاه مطبوعات بهترين بهره را ببرند اما رئيس دولت هاي نهم و دهم نيز ذکاوت به خرج داد و وقتي شرايط بيستمين دوره نمايشگاه مطبوعات را به سود خود نديد، به اين نمايشگاه نرفت.

انتهاي پيام/
منبع: شبکه اطلاع رساني راه دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس